woensdag 10 oktober 2012

Sinead

Het leven van Sinead O'Connor gaat niet over rozen, hoewel ze in de verschillende perioden van haar leven anders over dacht.. Lijdende aan een bipolaire stoornis wat wij, leken, vroeger manisch depressief noemden, is het leven up en down voor haar.
Een lastig leven met deze ziekte en hoewel ze in allerlei variƫteiten voorkomt is de kern meestal perioden dat mensen zich overschatten en dan weer onderschatten. Die perioden van overschatting kan veel schade aanrichten, letterlijk maar vooral figuurlijk. De grootsheid van de eigen geest en soms ook moraliteit staat op een ongekende hoogte. Dat is dus voor anderen niet te begrijpen en voor diegene die lijdt aan deze ziekte op dat moment zo mogelijk nog minder.
"De Ierse ster, die open was over haar gevechten met een psychische aandoening is, heeft een korte verklaring gepost  op haar website. Ze  heeft plannen aangekondigd om zich terug te trekken uit de muziekindustrie en te gaan werken in "een normale baan."
"Zoals u allen weet ik had een zeer ernstige crisis en is  door mijn arts geadviseerd niet op tournee te gaan. De zangeres wilde niet iedereen die had meegewerkt laten vallen; de tour  was al geboekt en zou samenvallen met de release van het album. Doordat ik sterker probeer te zijn dan ik in werkelijkheid ben heb ik het doktersadvies genegeerd, dom kun je nu constateren.

O'Connor vulde de krantenkoppen aan het begin van het jaar toen ze van echtgenoot Barry Herridge na een huwelijk van slechts twee wekenweer wilde scheiden nadat het paar eerder in  Las Vegas in het huwelijk was getreden.

Ze werd vervolgens in het ziekenhuis opgenomen voor de behandeling van haar depressie na emotionele incontinentie op Twitter.com waarin ze verzocht  om hulp en nadat bleek dat ze een overdosis pillen had genomen (
© starpulse.com, vrije vertaling uw Blogger)".




Let nog even op de songtekst in relatie tot hetgeen ik eerder schreef over de geestestoestand van Sinead. Het schijnt overigens vrij vaak voor te komen( weet ik ook uit eigen ervaring) dat kunstenaars, beeldend, schilders, musici en anderen, geniaal zijn door de ziekte die ze hebben. Of dat nu deze bi- polariteit is , schizofrenie en andere ziektes, het lijkt er, vooral bij de genialen, bij te horen.

Thank you for hearing me, Thank you for hearing me, Thank you for hearing me, Thank you for hearing me
Thank you for loving me, Thank you for loving me, Thank you for loving me, Thank you for loving me
Thank you for seeing me, Thank you for seeing me, Thank you for seeing me, Thank you for seeing me
And for not leaving me, And for not leaving me, And for not leaving me, And for not leaving me
Thank you for staying with me, Thank you for staying with me, Thank you for staying with me, Thank you for staying with me
Thanks for not hurting me, Thanks for not hurting me, Thanks for not hurting me, Thanks for not hurting me
You are gentle with me, You are gentle with me, You are gentle with me, You are gentle with me
Thanks for silence with me, Thanks for silence with me, Thanks for silence with me, Thanks for silence with me
Thank you for holding me
And saying "I could be"
Thank you for saying "Baby"
Thank you for holding me
Thank you for helping me
Thank you for helping me
Thank you for helping me
Thank you, thank you for helping me
Thank you for breaking my heart
Thank you for tearing me apart
Now I've a strong, strong heart
Thank you for breaking my heart


Geen opmerkingen:

Een reactie posten