zaterdag 3 november 2012

Lekker

Zo richting de feestdagen kan ik me verheugen op het gedoe rond de top 2000. Mooi als de oude en nieuwe muziek zich een beetje begint te vermengen maar een feest natuurlijk voor oude zakken zoals uw schrijver. Nee, ik zal u niet lastig vallen met ik voel me nog jong etc. In de tijd dat ik jong was waren degenen die toen mijn leeftijd nu hebben stokoud, eigenlijk al bijna dood en begraven.
Daar hoorde de muziek van die tijd ook bij; Catarina Valente, Hildegard Kneff. Rudolff Schock en Margrit Schramm. Vreselijke muziek was het, heb er later ook nooit van leren houden. Dit in tegenstelling tot, wat ik nu maar noem, de serieuze klassieke muziek. De Duitse "rock en roll" van die tijd ging niet aan mij voorbij maar dat was geen vrije keus. Bij ons thuis ontkwam je er soms niet aan.
De komende dagen haal ik een paar voorbeelden op, het kan je nu bijna vertederen, zo merk ik nu. In ieder geval veel plezier;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten