maandag 5 november 2012

Lekker 2


In de jaren zestig kwam ook in het gezin waarin ik opgroeide de welvaart binnen. De eerste tv, auto en pick-up.  Zo'n dingetje wat een soort koffer was, in  de deksel zat de luidspreker en die, naar ik mij meen te herinneren wel op elektriciteit werkte, maar ook die weet ik niet meer zeker. Naar ik meen gekregen maar van wie weet ik niet meer. 
Wel gingen we het tijdperk van verzamelen van muziek in, singletjes en LP's. 
De eerste echte LP die ik kocht was een lp met de liedjes van “Ja zuster, Nee zuster” erop.  "Niet met de deuren slaan", "mijn opa" en de duifjes van Gerrit werden erop bezongen.
De volgende werd al een lp in de serie van "de dertien beste". Wat er precies op stond weet ik niet meer. Het was dacht ik een mix van Nederlandstalig en buitenlands. Door die onzekerheid maar even erin duiken via aan andere binnengekomen welvaart; internet.
Zelfs nog zo’n hoes gevonden en inderdaad, Nederlands en buitenlands door elkaar. 
Nu wordt het feest, ik bedoel maar; Demis Roussos, the Platters, Mort Shuman ( om lekker mee te blèren) en Mocedades. Die laatste zou voor een reden geweest kunnen zijn om de LP, indertijd, te kopen. Bijzondere muziek was dat toen, voor mij, als jochie van ongeveer 10 jaar. Niet ver hierna kwam de eerste popmuziek met hele andere dan de hier onderstaande. Toch nog even terug naar toen;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten