dinsdag 20 november 2012

Keuzes

Al vaker heb ik met u over keuzes maken gesproken, reden om dat nu te doen is de inconsequentie die ik mezelf nutoedicht. Nu roep ik u al een aantal dagen op om te gaan stemmen voor de Top2000, sta ik onder de douche, luister naar muziek en bam…. Opeens besef ik datde muziek waar ik nu naar luister op 3 nummers na niet in de lijst sta die ikvoorgedragen heb voor mijn persoonlijke Top 2000.
Op de eifoon staat eenmuziekprogramaatje en heel graag, onder de douche staat de muziek op deachtergrond. Vroeger al eens geprobeerd met een doucheradio maar nu dus anders.Op die eifoon heb ik drie afspeellijsten; an evening with the Dixie Chicks, eenafspeellijst met de naam Mix en een afspeellijst met de naam Mooi. U raadnatuurlijk welke lijst ik dan afspeel. Een mooie 27 nummers zijn het waarvan iker slechts drie heb genomineerd in de Top 2000.
Die nummers die ik mooi noem, jadat komt u na zaterdag aan de weet als de stemming dicht is en de lijst bekendgaat worden. Dan zal ik u kennis laten maken met mijn "twistedworld".
Bij het invullen van de lijst hadik eigenlijk zo de lijst Mooi over moeten nemen maar ik deed het niet. Dat komtsoms ook door de tijd, de stemming, de plek waar je bent ( auto) en jegezelschap. Mooi is natuurlijk wel een tijdloze productie als Meccano, hetnummer is Hijo de la Luna en danliefst in de live versie. Daarvan kwamen er bij toeval één tegen bij hetsurfen, fantastisch mooi. Of een nummer als "der Weg" van mijnfavoriete Deutscher, samen met Michael Schumacher, is Herbert Grönemeyer.Gepassioneerd muzikant en acteur met een persoonlijke geschiedenis, dat lijktwel nodig te zijn om mooie dingen te kunnen maken. Der Weg is al herhaaldelijkgecoverd, ook door iemand als Guus Meeuwis. Het is echter Herbert's geschiedenis endat hoor je. 
Tot slot van deze Blog krijgt u een filmpje die Herbert na eenperiode van vijf jaar stilte, rouw en herpakken, ziet optreden voor grootpubliek, heel mooi in zijn context.
Daar kom ik dan aan met mijnkeuzes, waarvan ik nog meld dat het in mijn lijst een gemis is dat een vrouwals Enya niet voorkomt. Onbetaalbaar in en met Clannad waarvan Harry's Game eenmooi hoogtepunt is, onnavolgbaar. Het tweede filmpje is dus Clannad
Als ik er zo over nadenk heb ik nuen dan weer dom en gemakzuchtig geopereerd in de keuzes, dat wil ik niet, zomoet het niet; ik eis nu al herverkiezing!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten