vrijdag 27 juli 2012

Peter

Sinds ik mijn eega sinds dertig jaar ken maakt de man deel uit van mijn leven. Eerst niet zo van harte maar met de jaren groeide de bewondering voor de man. Een artiest pur sang, maar ook een denker en een doener. Voor het geld hoeft ie niet meer te touren, hoop ik voor hem. Begaf zich in het Eldersproject, een samenwerking nog opgezet met Mandela. Een samenwerking die na wil denken over oorlog en vrede en over ziekte en gezondheid is mijn vertaling.
Op internet de volgende vertaling van de activiteiten;The Elders is een raad van wereldleiders en andere prominente personen. The Elders heeft als doel om globale problemen op te lossen, zoals aids, gewapende conflicten en armoede en te helpen bij het oplossen van (globale) conflicten.
The Elders is een idee van de Britse ondernemer Richard Branson en de Britse zanger Peter Gabriel, met het idee van de traditionele dorpswijzen als basis. Samen met Nelson Mandela, Desmond Tutu en Graça Machel hebben ze het idee verder uitgewerkt.Op 18 juli 2007 werd The Elders dan officieel gelanceerd met een toespraak van Nelson Mandela in Johannesburg, Zuid-Afrika
Buiten dat ik zijn muziek steeds meer ging waarderen nam die waardering voor Gabriel als mens nog verder toe. Nadat ik hem in 2007, tijdens zijn éénmalige concert op het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam,heb toegesproken ( 29-06-2007), is hij dit project begonnen, de wereld is hem dankbaar.
Om van zijn muziek te genieten en omdat dit een heel mooi nummer is; Sky Blue.
Let op de Blind Boys of Alabama die een weergaloze backing vocal verzorgen.

Nog even gezocht want ik dacht altijd dat het the Five Blind Boys of Alabama was, zie ik bij het nog eens goed bekijken van de clip dat er maar vier zijn bij dit concert in Milaan. Blijkt in ieder geval dat de naam van de groep the Blind Boys van Alabama, op internet wordt vaak gesproken over the five. Hoe het precies zit zoek ik nog eens nader uit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten