zondag 8 juli 2012

Wazig

Berichtte ik eerder al eens over aso gedrag in onze natuurgebieden, nu weer een belevenis in die rij. Wel aso maar niet in een natuurgebied, alhoewel; de vaderlandse snelweg geldt waarschijnlijk als Neerlans grootste jungle. Begeven ons weinig op de snelweg ( of in die jungle, aan u de keus) maar de laatste tijd iets frequenter. Dat brengt dan onverbiddelijk nieuwe  ervaringen met zich mee. Laat ik maar beginnen te zeggen dat ervaringen goed zijn, binnen marges houd men zich redelijk aan de snelheid, men let op de ander, het rijdt redelijk door, etc.
 Let wel; het zijn mijn ervaringen van de laatste tijd op de snelweg en ik mag niet klagen. Tot vandaag; rustig rijdende op de rechtersstrook wil ik een voor me rijdende auto inhalen, klein stukje achter me een auto, dat kan best nog, er wordt niet heel hard gereden. Richtingaanwijzer naar links en begin die kant op te sturen, geeft de auto die ongeveer met gelijke snelheid reed ineens gas en zit half naast me. De ander wil duidelijk niet dat ik de ruimte die er wel is gebruik en besluit dat gat te stoppen met een flinke dot gas en dan vervolgens te doen of ie van de Prins geen kwaad weet. Het een levert een bijna-aanrijding op en dan doen of er niets aan de hand is. Een welbewuste actie dus, in het gewone maatschappelijke verkeer zou je zeggen het is een poging tot zware mishandeling of poging tot doodslag. Niet in de jungle van het verkeer, daar klijkt het normaal te zijn, dit gedrag.
Dat de bewuste automobilist een Duitser is maakt dat ik hem met de lampen knipperend aan de rechterkant wil manen om te kunnen inhalen, vervolgens dan maar genoegen te nemen door aan de rechterkant toch even de middelvinger te geven. De suggestie levert een het beeld op dat de bijrijder, mw Duitser doet alsof ze er niets van begrijpen, ja daaaaaaaaaaaaaaaaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten