maandag 2 juli 2012

Spo(r)t

Gek genoeg ben ik dol op sport die wel heel erg commercieel is. De formule 1 beschreef ik u al eens in een paar afleveringen, nu ik het genot heb van ons nieuwe apparaat kan ik combinerend zoals ik u gisteren al meldde. Nu kijkend naar nog een zeer commerciĆ«le sport, de Tour de France. Nu zijn over de Tour zelf boekenkasten vol geschreven dus daar ga ik u niet mee vermoeien. 
Nee, het gaat me nu even om de commentatoren van de diverse sporten. 
 
Gisteren heb ik van nijd het geluid bij de wedstrijd Spanje - ItaliĆ« uit gezet. Wat een gezemel van, in dit geval maar met name; Jeroen Grueter. Wat een ongelofelijke windvaan en selectief commentator. Na 15 minuten in de wedstrijd had een Spanjool een rode kaart moeten hebben. Dat gebeurd niet, en waarom niet is geheel onduidelijk, daar had Jeroen over moeten commentaren. Nee, gaat meneer commentaar leveren op een niet gegeven penalty, op hoe geweldig Spanje wel niet was. 
Meneer Grueter; Spanje had een kwartier na aanvang van de wedstrijd met 10 man op het veld horen te staan. Kijken of ze nog zo geweldig hadden gespeeld. Maar nee, zo zit Grueter niet in elkaar, geen idee over de volgorde van gebeurtenissen want de wedstrijd was heel anders gelopen als..... Sequencing noemen de Anglo Saksen dat. 
Grueter zal nooit mijn vriend worden, ook bij eerdere wedstrijden valt de buitengewoon inconsequente wijze van benaderen van de wedstrijd mij in ieder geval op, nee erger; het ergert mij, geluid uit dus. Rode kaart voor Grueter eigenlijk.

Nu moet ik erg lachen om de herhaalde discussies tussen Maarten Ducrot en Herbert (Herrie-Bert) Dijkstra over geld in de sport, met name bij de ASO, de organisator die ook de Tour de France organiseert. Volgens Maarten is het armoe troef bij de ASO waarbij hij zich beroept op zijn beroepskennis ( altijd gedacht dat hij psycholoog was en op welke professie hij nu duidt?). Dat is altijd een enorme dooddoener als niet de argumenten tellen maar de ander zegt dat jouw kennis onvoldoende is. Fout Maarten, niet gedacht van je ook. Maar goed; Bij wielrennen zou er geen geld aan te pas komen maar wel bij de Formule1 en in het voetballen. 
Maarten; als betrouwbare professional zou je dat eens moeten vragen aan de penningmeester van Real en Barcelona, samen een miljard Euro schuld, ongeveer. 
De spot drijven met de beroepsgroep sportcommentator ( welke opleiding is dat eigenlijk, sportcommentator), ik kan niet anders meer, sommige commentatoren zijn niet meer serieus te nemen, drijven spot met de sport. Nietwaar Jeroen, nietwaar Maarten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten