woensdag 18 juli 2012

Stemmi(n)g

Om u even op de hoogte te houden; ik ben weer wat stemmig. Dat wil zeggen; zo langzaam begint weer een redelijk normaal stemgeluid uit mijn keel te komen, als ik mijn mond open doe zeg maar. 
Probeer wat te zeggen en;, niet te geloven, er komt weer een normaal geluid uit. Qua toonhoogte en volume dan, qua inhoud zal het nooit meer wat worden vrees ik.
Het is wel heerlijk als je niet hoeft na te denken of moeite hoeft te doen om een stemgeluid te produceren. Meer dan blij ben ik daarover. Dat maakt dat de stemming in mijzelf en in ons huis weer met stippen tegelijk aan het stijgen is. Dat maakte het allemaal weer de moeite waard want het was toch wel weer een gedoe. Mensenkinderen nog aan toe, een poliepje.
Een poliepje op de stemband is niet iets wat je zo even wegpoetst, nee daar komt toch echt meer voor kijken. Van één van de behandelend artsen begreep ik wel dat ik zelfs de korte route mocht nemen. Er had nog een tussenstap in de diagnostiek bij gemoeten. Gelukkig niet nodig bevonden en alle onderzoeken en behandelingen bij elkaar genomen en in één keer gedaan.
Dat maakt dat ik vanaf het moment van melden bij de huisarts tot nu ongeveer zes weken verder ben. Laten we zeggen dat het redelijk vlot gelopen is gezien de volledige narcose die eraan te pas moest komen. 

Heel blij en trots geef ik dan ook kennis van de wedergeboorte van de stem van Geert, hij is er erg blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten