zondag 22 juli 2012

Buiten zitten

Het is vandaag zondag en zit nu in de tuin. Heb de kussens buiten gelegd, hoef er niet over na te denken want mooi weer de komende week. Hè,hè; "eindelijk" hoor ik een aantal alweer verzuchten. Mij zal je er niet over horen hoewel ik een voorkeur heb voor een kouder weertype vanuit de volgende gedachte. Die is dat je er beter kleding bij aan kunt trekken dan bij uit, want dat houd op een gegeven moment toch op. Als je begrijp wat ik bedoel. 
Wat wel lekker is van dit mooie weer is dat je niet bij elke te ondernemen activiteit moet nadenken wat je wel of niet bij aantrekt of bij nodig hebt. 
Het is duidelijk; het is mooi weer, zonnig en droog en een temperatuur die ernaar neigt om teveel kleding te moeten uittrekken in plaats van aantrekken. Dat geeft wel duidelijkheid en in zoverre ben ik ook weer blij met het aanstaande mooie weer. 
Ja mooi weer is een mooi ding, veel mensen worden er heel blij van en dat is met de huidige vakantieperiode geen luxe. Als je met z'n allen op de camping staat omdat die vorm van vakantie voor een heleboel mensen de enig betaalbare nog is, is het toch een zegen als het mooi weer is. 
Een zegen ja, ik heb niet zoveel met Boven maar laat ik maar zeggen dat mooi weer in de maanden juli en augustus alleen al om die reden een zegen  is.
Of ie van boven komt weet ik niet, het mooie weer in ieder geval wel, want boven is het nu een mooie blauwe lucht en een aangename temperatuur. Het leven is weer mooi vandaag en voor alle vakantiegangers, naar ik hoop, de komende weken ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten