maandag 30 juni 2014

IJsselkade

Berichte ik u vorige week, of was het die week ervoor over een lek geslagen schip aan de IJsselkade in Zutphen. Tamelijk onverwacht zit ik vandaag op het terras van het IJsselpaviljoen voor een gesprek met iemand. Precies op die plek waar dat schip bijna naar de kelder ging. Bijzondere plek dus maar ook vandaag was het weer bijzonder. Wat er allemaal langs kwam en aanlegde aan de kade in Zutphen. Nu meldde ik al dat ik in gesprek was en daarom heb ik vergeten om een foto te maken van een wel heel bijzonder schip wat er lag. Daarom maar een beschrijving. Het moest een middeleeuws kasteel voorstellen met toren en kantelen rondom het hele schip. Op het schip was ook een heus namaakpaard maar ook een echt paard. Research leert dat het schip de Vlotbug heet en bedoelt is als educatie voor mensen en kinderen die meer willen weten over de middeleeuwen. Heel leuk en het schip ziet er apart uit. Het mooie van internet is natuurlijk dat een foto op te hoesten is maar nu 1 die ik ook mag gebruiken, altijd lastig. maar bij deze; de boot. En dat gesprek; ja dat was een goed gesprek, erg blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten