woensdag 2 juli 2014

Onderweg

Ben onderweg geweest vandaag en hoewel het onze oppasdag is was het belangrijk genoeg om het andere Klinkertje alleen met de heren te laten. Nu hoefde ik niet in de spits te reizen maar buiten die tijden is het toch maar heerlijk toeven op 's lands autowegen. Meer dan genoeg ruimte en geen enkele file, ook niet in de rest van het land, op een file na als gevolg van een ongeluk. Je vraagt dan ook af of er geen andere manier is om files voor te zijn. Met een half uur ben ik al een eind richting het midden van het land. Dat gaat veel sneller dan ik had verwacht en gedacht. Dat is een meevaller en daarom moeten zich de knappe koppen nog maar eens buigen over de fileproblematiek. Het thuis werken, de extra rijstroken, en andere maatregelen leiden bij tijd en wijle niet tot het gewenst resultaat. Of het kan gewoon niet anders of er wordt een collectieve denkfout gemaakt. Dat laatste is bij zoveel onderzoek niet waarschijnlijk maar ook niet onmogelijk. De roep om allerlei technologie in bijvoorbeeld de voetbalsport is luid te horen en werkt ook. Mooi om te zien overigens. De roep om extra maatregelen zodat het verkeer op een betere manier kan worden afgewikkeld en er geen files ontstaan, dat is een roep die er wel is maar die vooral in kringen gehoord worden die zich al met deze problematiek bemoeien. Daar zit nu net de kneep, als ik gelijk heb tenminste. Ze moeten anderen, zonder verstand van zaken, een keer dit laten onderzoeken. Wat ik bijna zeker weet is dat er genoeg asfalt ligt, het moet alleen beter gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten