zaterdag 19 juli 2014

Ongelofelijk warm

Soms is het wereldnieuws en soms is het komkommertijd want vandaag even een korte Blog. Waarom? Simpel: de eipad waarop ik nu schrijf, zo na 22u bij ons achter in de tuin heeft het net zo warm als ik zelf. Het is nog een fijne 28 graden na een dag waarop het kwik steeg, naar voor onze maatstaven, astronomische hoogte van 34+. Nu weet ik wel dat in sommige andere landen dat geen probleem is, ook niet voor het Hollandse lijf, maar deze warmte hier werkt verlammend. De neiging bestaat om vooral maar niets te doen, niet te bewegen en zorgen dat de temperatuurhuishouding in orde blijft. Eigenlijk hebben we vandaag alle mogelijkheden benut om zo koel mogelijk de dag door te komen. Deuren en ramen sluiten, met de auto rond en fijn even genieten van die airco. Nog even naar een enorme brand gekeken bij de voormalige VAR. Net als heel veel andere mensen overigens, die wij dan ramptoeristen noemen. 
Het enige wat ik niet gedaan heb is een verkwikkende koude douche genomen. Dat was eigenlijk ook wel aantrekkelijk geweest maar kost ook weer moeite. Afwegen van activiteiten voor zover dat kan. Nu schijnt het morgen al weer wat af te koelen, ik hoop het maar. Hoef ik daarvoor niet warm te lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten