dinsdag 29 juli 2014

Johan revisited

Gisteravond lekker bij Johan gezeten en daar een goed gesprek gehad met een hele goede bekende, iemand die ik vanuit de oudheid al ken. Op dezelfde school gezeten, op de zelfde club gezeten en woonde in dezelfde buurt, en nu weer overigens. Meestal begint een goed gesprek met een goede borrel maar dat is niet altijd een voorwaarde en zo ook nu niet. Zoals een goede gastheer in de horeca betaamt meldde Johan zich ook nog even in het gesprek en al gauw kom je dan bij allerlei namen, mensen en gebeurtenissen die mij ten dele wat zeggen. Hij heeft een geheugen als een olifant en tovert zo allerlei feiten tevoorschijn waarvan ik nu weet dat ze er waren maar waar ik allang niet meer aan heb gedacht. Zo begon hij over een familie waarvan de vader vroeger politieagent was in ons dorp en over een gebeurtenis van 25 jaar geleden die mij ontschoten is en was. Zo is hij eigenlijk een wandelende encyclopedie over het wel en wee van ouder Eerbeek. Daar, op een van de mooiste plaatsen van ons dorp. Het is echt een mooie plek want zo moeilijk is het niet om de mooiste plek van ons dorp te worden zo hoor ik de cynici al roepen. Dat klopt want het dorp schreeuwt om verbeteringen die er maar niet lijken te komen, wat op zich al schandalig is, maar dat even terzijde.
Op die mooie plek mocht ik de avond doorbrengen en dat was een waar genoegen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten