zaterdag 5 juli 2014

Tour

De tour is weer begonnen, dit jaar in Engeland. Het was wel een vertoning daar ergens op het Engelse platteland. Er staat daar een enorm paleis welke schijnbaar iets met de Royals daar te maken heeft. Tenminste ik zag een aantal van hen op het bordes van het kasteel staan terwijl de renners, nog steeds in een fictief départ van een half uur, daar moesten stoppen. De helmpjes gingen af en het volkslied werd gespeeld. Net als bij Wimbledon wordt er dan met deze en gene een woordje gewisseld en verder konden ze weer. Dat wachten op het bordes had wel iets weg van de bordes scene met koningin Juliana op haar verjaardag. Alleen was/is paleis Soestdijk mooi wit en dit paleis was uit die lelijke kleur bruin opgetrokken waar ze in Engeland patent op lijken te hebben. Het was wel een drukke dag vandaag en is nog niet voorbij. De Tour de France startte dus vandaag, de kwalificatie van de Formule 1 vond deels in regen plaats en dan is er nog die andere sport waarvan ik u niet meer zou berichten tot een bepaald moment, en dat moment lijkt er nog aan te komen ook. Bijna wilde ik zeggen dat ik vandaag druk was maar buiten de boodschappen heb ik eigenlijk alleen maar sport gekeken en een beetje achter de computer gezeten. Toch is het een heerlijke dag tot nu toe, de spanning bouwt zich rustig op en we zullen zien. Heb me voorgenomen om niet teleurgesteld te zijn want al veel verder dan gedacht. De mazzelwinst op Mexico leidde nog wel tot een geinig liedje waarvan gezegd wordt dat het authentiek is; nou daar gaat ie dan;



Geen opmerkingen:

Een reactie posten