woensdag 23 juli 2014

Op mijn sloffen

Berouw komt na de zonde is een algemeen gezegde en ik twijfel of het van toepassing is. Van toepassing op iets wat herhaaldelijk gebeurd en waar ik maar geen grip op krijg. Heel vervelend en je loopt er pas tegenaan als het te laat is, in de meeste gevallen. Vorig in jaar in Duitsland een paar vilten pantoffels aangeschaft. Ze waren minder dan een tientje meen ik me te herinneren.
Hele winter op gelopen in huis, en nu nog steeds loop ik op die dingen. Zodra ik binnenkom gaan de schoenen of slippers uit en trek ik deze, geheel van vilt opgetrokken slippers aan. De bovenkant is van een viltsoort maar bijzonder genoeg is de zool van deze slipper ook van vilt. Dat loopt zacht en geruisloos maar ook gewoon lekker in huis. De bovenkant is langzaam zo opgerekt dat het steeds moeilijker wordt om ze aan de voeten te houden en dat was reden om deze week maar eens naar nieuwe om te zien. Dus wij een ritje gemaakt en over Duitsland zodat ik bij diezelfde zaak even een paar nieuwe kon halen. Wij daar naar binnen en vorig jaar stonden/lagen ze in zo'n bak met allerlei pantoffels. U weet wel; die bakken die overal in winkels hebben staan waarin de goedkopere schoenen, pantoffels, sokken en andere spullen indoen en die bijna standaard altijd minder dan een tientje kosten. Die bakken waren nu aan de buitenkant van de winkel geplaatst en dat gaf ons al een eerste indruk van de aanwezige spullen. Van alles te vinden maar natuurlijk niet mijn fijne slippers, ook niet een aanverwante soort. Pantoffels en andere schoentjes genoeg, daar niet van maar daar kwam ik niet voor. Die soort slipper, van vilt en met een vilten zool. Nee, die waren er niet. Natuurlijk niet want het kostte toch een half jaar en langer om uit te vinden dat het wel een geweldig product is, voor mij althans, en dus wil ik nu pas een paar andere kopen.
Het berouw dat ik niet direct 3,4 of 5 paar van die slippers gekocht heb begint in mijn maagstreek op te doemen. Er begint een vaag vermoeden op te borrelen; het zal toch niet waar zijn. Ach, ik kijk wel even op internet zeg ik nog tegen de dames. Dat komt wel goed met die slippers. Terug in huis kijk ik op internet en niet of nauwelijks te vinden, of veel te duur. Ik weet niet of u wel eens honderd euro heeft betaald voor een paar slippers/pantoffels, ik niet en ben het niet van plan ook. Berouw komt na de zonde en dus heb ik er berouw van dat ik niet direct meerdere paren gekocht heb, daar in Duitsland. Dan had ik in ieder geval daarover geen zorgen, hoe komen mijn voeten de winter door?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten