maandag 23 juni 2014

Wereldnieuws, voor Zutphen dan

U hoort een beetje weinig van mij; dat komt ervan als je beloofd weer wat over voetbal te schrijven als we in de halve finale beland zijn. Dat is nog niet et geval, wel houd het voetbal me nog flink bezig. Wat anders dan; het nieuws gaat een beetje aan me voorbij. Zo nu en dan komen er flarden uit de boze buitenwereld binnen die berichten dat een Zwitsers riviercruiseschip, met Duitsers en Oostenrijkers aan boord lek geslagen is aan de kade van Zutphen. Hoe kan het denk je dan en dat klopt. Ze weten het nog niet want het schip moet in het dok om gerepareerd te worden. Wij denken dat ergens in de buurt van Dodewaard het schip in de winter heeft gelegen en dat zij daar nu vast heen gebracht wordt om gerepareerd te worden. 
Dan heb je jaren krom gelegen van je oorlogspensioentje en dan slaat het schip waarop je bent lek op een rivier die toch nauwelijks gevaarlijk genoemd kan worden. Sneu voor die mensen die tijdelijk, eerst in de Hanzehal en daarna in een hotel zijn ondergebracht. Het beste nieuws voor Zutphen en omgeving  kwam van de kapitein van het onfortuinlijke schip; alle proviand mocht van boord en werd gedoneerd aan de voedselbank. Dat in plaats van de gebruikelijke weg richting de afvalcontainer. Die mensen, daar heb ik toch wel een beetje spijt mee want het zal je maar gebeuren. Nog een geluk dat een schip lek slaat aan de kade in Zutphen en niet midden op het Ketelmeer bijvoorbeeld; ik bedoel maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten