donderdag 19 juni 2014

Oranje

Gisteren ook zo genoten van Oranje tegen Australië? Het was wel een angst en zweet potje voetbal van Nederland. Nu hadden ze ooit twee keer gelijke gespeeld en een keer verloren dus een erg goeie status hadden ze niet tegen de Australiërs, en nu kwam het erop aan en wonnen ze. Zwaar en vermoeiend denk ik de heren aan te zien maar wel gewonnen. Dit was eigenlijk het soort wedstrijd wat ik ook tegen Spanje had verwacht. Net niet alert genoeg, net niet scherp genoeg, elke afvallende bal kwijt en ga zo maar door. In de eerste helft gebeurde dat ook. De verwachting was; we hebben de vorige wedstrijd zo goed gespeeld, deze pakken we ook wel even. Het viel in dat opzicht een beetje tegen, er moest gewerkt worden tegen deze ploeg. Later op de avond speelde Spanje tegen Chili wat mij eigenlijk een beetje tegenviel. Wel goed, en die van Chili wonnen ook maar ik had beter verwacht. Nu is Chili de volgende tegenstander van Nederland maar de wedstrijd op zich doet er niet veel toe. Het wordt een wedstrijd die gericht is op een andere tactiek, Brazilië nog even ontlopen. Hoe dat precies zal gaan weten we pas als de laatste wedstrijd door Brazilië is gespeeld. Puntverlies in de laatste wedstrijd maakt dat ze nog niet eens zeker zijn. Als Brazilië tweede wordt in zijn eigen poule is het misschien verstandiger om dat ook te worden. Nou ja, tot zover de voorbeschouwingen want meestal loopt het toch weer anders. Het is een nader verhaal met Spanje; einde van een tijdperk. Einde van de Iniesta's, van Xavi en Xabi en waarschijnlijk ook van Ramos waar ik geen fan van ben. Het lijkt wel een Portugees zoals die af en toe te keer kan gaan. Portugal dat na 1 wedstrijd nog onderaan in de poule staat met 0 punten, en dat vind ik helemaal niet erg. Dat heeft overigens niets met Ronaldo van doen, mocht u dat denken maar vooral met die wedstrijden van jaren geleden die altijd steevast in schoppartijen ontaarden. Voor mij mogen die terug naar Portugal. Op naar de laatste tegenstander in de poule Chili, wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten