zondag 1 juni 2014

Wegwezen

Vandaag lekker er even uit. Naar het Ketelmeer en omgeving. Veel zwart geld zien varen en veel Duits geld zien varen. In de weekenden worden we echt overgenomen door onze Oosterburen. Veel Duitse kentekens en natuurlijk, zo op het einde van het Hemelvaartweekend, met dit mooie weer, dan ook veel Duitse boten en caravans op de weg. 
Het heeft wel wat weg van de uittochten, bij natuurgeweld of de dreiging ervan uit Florida. Met zijn allen door een paar nauwe wegen die dan ook gelijk vol zijn richting, ja richting ergens anders. Op dit moment is het andere Klinkertje even de hond uitlaten en zit ik te schrijven op de plek die heet Roggebotzand. De foto voeg ik maar even toe. Het ligt op de ANWB route met de veelzeggende naam: de Zeebodemroute.

En die route voert je langs allerlei mooie plekjes. We hebben ongeveer een uur terug een plek verlaten die ik ook nog van mij leven niet gezien had. Een klein dijklichaampje van zand waar oeverzwaluwen bezig waren om het onbewoonbare te veranderen in bewoonbaar. Wat waren het er veel en wat zijn ze druk. Zo druk dat het bijna onmogelijk is er een te fotograferen maar buiten dat: indrukwekkend hoor. Een berg zand waarin wel 1000, als het er niet meer zijn, oeverzwaluwen proberen om holen in de steile wand te maken. Heel apart om te zien en kunstig bovendien. Het is dus nu al een bijzondere dag en we zijn nog maar halverwege. Dat beloofd nog wat. Graag had ik u dit stukje vast toegestuurd (14.30u)  maar helaas, op het Roggebotzand is de internetverbinding naatje. Kijken of we het straks thuis wel voor elkaar krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten