vrijdag 13 juni 2014

Ei,Ei

De dag van de waarheid zo roept de presentator op de tv, Nederland speelt vanavond tegen Spanje en is daarmee de reprise van de finale van vier jaar geleden. Overdreven is het wel een beetje om dit de dag van de waarheid te noemen. Het is notabene vrijdag de dertiende vandaag en dat heeft misschien nog wel meer mijn aandacht getrokken dan de dag van de waarheid. Zonet de eerste wedstrijd van de dag gezien en dat as een wedstrijd tussen Mexico en Kameroen. Het was allemaal niet heel bijzonder behalve een, zoals gisteren ook al, een falende leiding. Drie doelpunten afgekeurd waarvan er toch tenminste twee hadden moeten tellen. Dus nu hebben we wel de doellijntechnologie maar we missen nog de buitenspeltechnologie. Wie weet komt het nog wel. Leuker vond ik de naam van de keeper van Kameroen; u weet dat ik mijn apparaten aanduidt als eiphone, eipad en eimac. Het spul heet natuurlijk anders want het is geen ei maar een i voor de apparaten. Nu heet de doelman van Kameroen iTandje, niets mis met de naam natuurlijk maar een eitandje is een echt woord in de Nederlandse taal. Lachen wat mij betreft en ondanks dat we niet onze eigen achternaam kiezen en de man er ook niets aan kan doen, maar toch, lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten