maandag 2 juni 2014

Kermis voorbij

De kermis voor dit jaar, in ons dorp, is weer voorbij. Het is weer gebeurd met botsautootjes, cakewalk, schiettent en draaimolen. Toch was het een bijzondere kermis want de eerste keer met de kleinkinderen ernaar toe. Heel leuk, misschien voor de oude lui leuker dan voor de kleinkinderen zelf maar goed. Het was in ieder geval een belevenis van beide kanten. De ouders van onze kleinkinderen en hun tantes waren mee en wilden, na een bezoekje aan de schietende vriend van een van de tantes, graag in een apparaat wat luistert naar de naam Booster. 
Huiveringwekkend ding en ik zou er niet graag inzitten maar het schijnt dat er mensen zijn die er geld voor betalen om wel een ritje te mogen maken. Nadat ze geweest waren melden ze dat ze bovenin de vuilverbranding in Duiven konden zien liggen en dan hebben we het toch over een best eindje weg ( zo'n 16 kilometer). Ze vonden het geweldig en ik weet hoe avontuurlijk dat soort apparaten zijn. In vroeger tijden waren we al zeer te spreken over de Swingmill, de Rupsbaan en ook al de botsauto's, zo oud ben ik nu ook weer niet.
We kwamen overigens nog wel even te spreken over die botsauto's want in de eerste uitvoering, zoals ik me herinner waren er ook auto's met een benzinemotor en dan mocht je rondjes rijden. Stinken dat die dingen deden, maar zoals op elke kermis, de attractie as leuk en de tijd tekort. Op deze kermis waren er voor de kleintjes ook een soort van autootjes met stootbanden erom die me deden denken aan die eerste uitvoering. Zie foto met dank aan Be Bats. 

De jongelui hebben zich dus uitgeleefd in de Booster en hoewel een monsterlijk apparaat ziet een attractie er eigenlijk ook weer mooi uit. Zeker als ie verlicht en redelijk in de schemering gefotografeerd is zoals het andere Klinkertje heeft gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten