maandag 19 mei 2014

Film

Het andere Klinkertje is uithuizig en ik bewaak het fort vanavond. Jawel, de rollen zijn omgedraaid. Om de tijd een beetje door te komen zit ik te kijken naar een film van bedenkelijk niveau.  Met een thema wat al heel vaak is langs gekomen. Twee personages, de identiteit wordt verwisseld, in dit geval door het plassen in een fontein; hup licht uit en heel New York en vervolgens zijn de heren elkaars alter ego.
Bekend thema zoals je eigenlijk wel vaker dezelfde thema's langs ziet komen waarbij liefdesverdriet het meest voorkomt in de afdeling drama, en als het Amerikaans is komt het ook weer goed na veel tussentijds drama.
Films die gaan over echt drama, of drama wat echt had kunnen zijn genieten mijn voorkeur.
Epische films en series als Heimat, la Meglio Gioventù, das Boot . In Amerikaanse varianten kon ik er, ook na lang nadenken niet op een goeie komen behalve dan the Godfather die eigenlijk meer Italiaans is dan Amerikaans. 

Klopt de veronderstelling dat goede films alleen uit Europa komen? Dat kan toch niet waar zijn. Nog eens een poosje over nadenken. Kom ik vast nog eens op terug. De pauze is af, ik ga verder kijken naar een waardeloze film, waarom eigenlijk? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten