Meestal ben ik wel snel tevreden met
van alles. Niet snel klagen en als er al geklaagd wordt heeft dat meestal geen
gevolgen. Klagen over sommige producten en diensten die gekocht zijn of worden
afgenomen. Zo ook de kabelaar die we momenteel hebben. De vorige was er nog een
van het type uit de tijd van de monopolisten. Een bedrijf wat de zeggenschap
heet of had over een bepaalde dienst. Die bepaalde gelijk de kwaliteit en het
serviceniveau. Die was meestal heel erg beroerd, altijd als er iets was de
schuld bij de consument neerleggen, dreigen met rekeningen als de monteur voor
niets kwam, etc. We klaagden weleens maar ach; wie niet.
Nu hebben we dus sinds anderhalf jaar
een andere: de voormalig Nederlands monopolist op het gebied van post en
telefoon. Die had zich ingekocht op het plaatselijke glasvezelnetwerk. Om de
vorige kabelaar van een impuls tot klantvriendelijkheid te voorzien stapten ook
wij over. Nu is de service van de ene monopolist vergeleken met de ander geen
verschil en dus zijn op de huidige ook de nodige dingen aan te merken. Grootste
bezwaar is dat de verbinding erg onregelmatig is, dan weer een downloadsnelheid van 1 mb en dan weer van 45. Het huidige abonnement is voor 50 Mb downloadsnelheid, nooit gehaald maar daar zeg ik al niets meer van.
Zoals u weet: waar je mee omgaat wordt
je mee besmet en onze schoonzoon is erg te spreken over onze voormalige
kabelaar en inderdaad, de service en de klantvriendelijkheid en de
producten zijn aanmerkelijk verbeterd. De downloadsnelheid ligt zowaar twee
maal zo hoog als de onze. Door de omstandigheden zijn we niet toegekomen aan
verder bespreken of we een wisseling aan doen. De vorige kabelaar heeft
bovendien deze week ook nog de prijzen vastgezet en het zou een besparing
betekenen. Krijgen we deze week van onze huidige kabelaar een brief in de bus:
uw abonnement wordt omgezet in een andere: dubbele downloadsnelheid, en andere
leuke dingen.
Ik zeg alleen maar; "hoe is het
mogelijk"?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten