zaterdag 7 september 2013

Social media

Ben op Twitter, Facebook en wat al niet meer. Kunt u me volgen maar dat kan alleen als ik er ook wat op zet. Als ik wat te melden heb, hoewel er vandaag weer eens wat te melden viel. Het andere Klinkertje en ik hebben op een lot van de Postcodeloterij een fiets gewonnen. Die werd vandaag bezorgd nadat we een aantal weken geleden een keurige brief kregen waarin de prijs stond. Ook de verdere afhandeling, binnen een paar weken wordt er contact met u opgenomen en die weken waren bijna verstreken en werden we gisteren gebeld. Wanneer de fiets bezorgd kon worden? Na een afspraak gemaakt te hebben was ie er dan vandaag; de fiets. Drukke kleuren en beletterd zodat iedereen kan zien dat ie van de Postcodeloterij komt, maar goed, maakt niet ui. Het andere Klinkertje heeft voor het eerst in jaren een klein stukje op de fiets gezeten en het leek zowaar goed te gaan. Nu nog de valhelm aanschaffen berichtte ze bij terugkomst. De fiets heeft een lage instap en dat staat haar zeer aan, en de handvatten zijn fijn wat een niet onbelangrijk detail is.
Social media dus waar ik meer de volger ben. U kent ze wel, mensen die liever bij een ander in de keuken kijken. Waarom weet ik niet maar ineens moet ik hieraan denken: Nederlanders in het buitenland: wel kijken, niet kopen. Daar heeft het wel iets van weg. Zo ben ik ook wel een beetje, op Facebook per ongeluk verzeild geraakt maar op Twitter weer zeer bewust. Facebook kan ik wel waarderen omdat de tijd van een kaartje schrijven voorbij is. We hebben nu telefoon maar vooral internet en om die manier van het wel en wee van familie en vrienden op de hoogte te blijven is mooi. Zo lezen we nu ook regelmatig wat van familie waar we anders niet mee zouden bellen, niet snel althans. De kans op contact bleef altijd beperkt tot de enkele bruiloft en begrafenis. Nu lees of zie je af en toe van de meeste familieleden wel iets. Is het een zegen voor mensheid? Echt waar ik weet het niet, het is in ieder geval een zegen voor de mensen die minder graag bellen en meer zien in wat schrijven, meer zeg ik er niet over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten