zaterdag 14 september 2013

Vrijdag de 13e

Gisteren was het vrijdag de dertiende, bijgeloof zegt je dan gevaarlijke situaties te mijden en er kan je zomaar van alles overkomen; gelijk de zwarte kat, onder een ladder doorlopen etc. 
Waar of niet waar is al eeuwen een twist tussen zij die geloven (in het buitenaardse) en zij die dat niet doen. 
Nu werd ik vorige jaar op vrijdag de 13e geopereerd en hoeft u niet te twijfelen in welke richting u mij moet zoeken. Het is voor mij fabeltjesland waar ik geen rekening mee houd terwijl ik me elke vrijdag de 13e wel realiseer dat het zo'n dag is. Onbewust houd ik er blijkbaar wel rekening mee. Maar mijden van situaties nee, wel bedacht zijn op. Toch werd ik gisteren bijna verrast door een situatie die ik niet zag, in het verkeer uiteraard. Ja eigenlijk zou ik dat als niet gelovige ook moeten mijden maar het kon nu eenmaal niet. Dus was er een situatie waarbij ik bijna met een mooie gang op een voorganger zou klappen. Het gebeurde niet want waar anderen veel geld betalen voor systemen als IDIS, wat staat voor Intelligent Driver Information System, heb ik mijn eigen Intelligent Driver Information System en die zat op dat moment naast me, mijn eigen Hyacinth; het andere Klinkertje.
Kijk uit zei ze terwijl ik nog afgeleid door een eerdere verkeerssituatie in de spiegels aan het kijken was. Ruim op tijd kon de snelheid worden aangepast en was er geen situatie meer.

Dat het gebeurde op vrijdag de 13e is waar maar het had net zo goed donderdag de 12e kunnen zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten