In vroegere
tijden waren de garages wat slimmer ( misschien hoor) en waren ze hard aan je
auto aan het werk, als het een beetje meezat met veel lawaai en gedoe. Mannetje
erbij, ook even meekijken. Nou meneer, het moet toch maar anders; heeft u nog
een half uurtje? Dan reed je weg in de auto en waren de pedalen net anders
afgesteld, de handrem bijgesteld; in ieder geval voelde je bij het rijden dat
er mensen aan gewerkt hadden, dat is wat ik bedoel met slimmigheid. Maandag stap ik na de service in de auto en je merkt eigenlijk niets, behalve dat de jonge monteur wel veel met de laptop aan de auto gewerkt heeft maar vergeten is de interval bij te stellen.
Service Jetzt staat er te lezen als ik de auto wil starten. Auto weer uit, sleutel eruit en de procedure opnieuw maar het helpt niet; Service Jetzt. Dat betekent opnieuw de auto uit en richting de servicebalie om te melden dat hij na een verblijf van twee en een half uur, met de sleutels twee minuten in mijn bezit alweer om een service vraagt. Dat lijkt me toch wat veel van het goede en de jonge monteur legt opnieuw de laptop aan de auto en vernadert de service interval.
Nu weet ik dat iedereen wat verdienen moet maar de vandaag toegestuurde rekening maakt bijna dat de auto met een gouden randje had moeten worden afgeleverd. Het is niet normaal meer, en dat voor wat wij eerder een kleine beurt noemden. Kleine beurt, grote rekening. Opnieuw bekruipt me het gevoel dat ik moet gaan omzien naar een andere garage. Dat dilemma zal wel voortduren tot aan de volgende melding; service in 3000 km.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten