woensdag 31 juli 2013

Uitzoeken

Naast veel te schrijven wil ik, in deze rustige periode, ook veel nakijken, uitzoeken. Zowel het tastbare als ook de rommel die zich op de computer heeft verzameld. Veel blijft staan en hangen want je weet maar nooit of je het nog eens nodig hebt en zo is het ook. Dus zoek ik nu naar bestanden die de laatste 5 jaren wel op de computer staan maar nooit zijn geopend. Dat zijn kandidaten om te vertrekken. Niet allemaal natuurlijk want er zijn ook bestanden, foto''s die weliswaar vijf jaar niet zijn bekeken maar daarom nog lang niet weg kunnen. Deze laptop is nu een 3 en een half jaar in gebruik maar de ongelofelijke hoeveelheid zooi die zich heeft verzameld op de harde schijf en de externe harde schijven is enorm. Daar heb ik aan 1 rustige periode niet genoeg om de boel te schonen van alle overbodige ballast. Het is goed te vergelijken met een zolder opruimen en wie er een heeft weet hoeveel zich daar, ongemerkt, kan verzamelen. Het lijkt wel of het zichzelf kweekt en doorkweekt. Om nog maar te zwijgen van eventueel aanwezige schuren. Net denk je; het is weer opgeruimd, het staat opgeruimd en voorlopig hoef ik er niet naar te kijken verzamelen zich weel allerlei spullen om je heen die graag willen blijven. In de schuur, op zolder of waar dan ook, maakt niet uit. We blijven, zo lijkt het motto en soms moet je er een stokje voor steken. Dat ben ik van plan in de rustige periode, hoe lang die ook nog mag duren; het zal te kort zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten