dinsdag 2 juli 2013

Go Go

Dit weekend ga ik naar Duitsland, had ik u dat al verteld? Voor de tweede keer in mijn leven a ik naar een Formule 1 race. De tweede keer en wat denkt u. De heren overwegen een boycot zolang de firma Pirelli zijn banden niet op orde heeft. 
De Italianen krijgen de schuld van vier geëxplodeerde achterbanden tijdens de laatste wedstrijd in Engeland. Vier waarvan tijdens de wedstrijd al werd gemeld dat in de diverse achterbanden cuts zaten. Sneden dus, het leek alsof erin gesneden was, dat duidt op een vieze baan waar nog kunsstofdeeltjes lagen te zwerven. Maar nee, iemand moet snel de schuld krijgen en dus was Pirelli het bokje. Dat waren ze al door een raar verhaal met onaangekondigde trainingen met de banden door Mercedes.
Dat was de eerste stommiteit waar het ze verder ook maar niet lukt om banden te maken die wat slijtvaster zijn. Zelf vind ik dat helemaal niet erg, dat brengt nog wat afwisseling.  Nog steeds vind ik het jammer dat er niet meer getankt mag worden. Als er oneerlijkheden insluipen dan spreek je sequences af. Tussen ronde 1 en 20 moet iedereen binnenkomen voor nieuwe banden en brandstof, tussen 20 en 35 nog een keer. Daar zijn allerlei variaties op denkbaar dus, geen probleem.
De tweede keer dat ik een F1 race ga kijken en nu dreigt de race niet door te gaan vanwege de banden. Wie geeft het goede voorbeeld en zegt; the race is on, go, go.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten