zaterdag 19 januari 2013

Wintersport



Zit mijn tijd een beetje te verdoen met tv kijken. Kan zelf geen meter skiën, nog nooit op of in een skeleton, een rodel-slee of bobslee gezeten. Toch zijn het ten dele snelheidssporten en dan heeft het mijn interesse. Bobsleeën volg ik al lange tijd, mooie sport, spannend en soms heel snel. In Canada, de spelen van Vancouver ( van Coevorden, leuk hè), was de baan zo snel dat onze eigen bob-ster van Calker niet meer durfde. Tsja ik heb het niet bedacht maar het is wel waar. Waanzinnig gewoon maar meer nog meer spectaculair is het rodelen. Man wat gaat dat hard. Op mijn meeste bewondering mogen de skeleters rekenen. Op de buik op bijna geen sleetjes naar beneden. Met je snufferd vlak boven de baan met 120, 130 en nog sneller een baan maar beneden. Die hebben wat mij betreft wel de grootste ballen, figuurlijk gebruikt uiteraard.
Mooiste was vandaag de afdaling in Wengen, 1 man met 161,8Km per uur naar beneden, ongelofelijk. Toch een mooie tijd van het jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten