maandag 21 januari 2013

Blue Monday

Vandaag schijnt de somberste dag van het jaar te zijn, op de 1 of andere manier wetenschappelijk bewezen, of ligt dat anders. 
Nu komt het erop aan deze dag door te komen. Nu heb ik een neef die nogal positief is ingesteld en om zichzelf eraan te herinneren hoe positief plaatst hij elke dag wel een spreuk op Facebook. Vakantie of niet, doet er niet toe. Hij meld zich elke dag met een positieve boodschap die bijna altijd in het Engels is gesteld. Nu weet ik wel dat Engels bijna niet meer weg te denken is uit het dagelijkse leven in Nederland. Het blijft toch behelpen met dat Engels. U weet dat ik veel meer een fan ben van het Duitse en als tegenhanger publiceerde ik een aantal malen een spreuk in het Duits op Facebook. Het werd geloof ik niet helemaal begrepen. 
Ineens moest het in Swahili worden vertaald hetgeen door mij dan weer niet begrepen werd. Evengoed hebben we er wel een dag lol om gehad.
De somberste dag van het jaar; "dat zullen we nog weleens zien", zo meldde de bewuste neef gisteren.
Blue monday heet deze dag, de derde maandag in januari. 
Om deze dag wat in een ander daglicht te plaatsen leek me de naast staande spreuk een mooie. Ik verwacht dat bij de somberste dag van het jaar dat deze spreuk wel goed past en ons deze dag door helpt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten