donderdag 3 januari 2013

OntKerst

Nog een beetje ziekjes vandaag toch aan de slag met het ontKersten. Alle, daarvoor bestemde, dozen weer van zolder gehaald en de spullen weer terug in de verpakkingen. Het blijft toch een rare hobby, ongeveer vier weken, zolang heeft de pret geduurd. Nu over en voorbij, weer terug naar het gewone leven. Als of de tijd stil staat tijdens de Feestdagen maar toch gaat de tijd ook heel snel., het is weer voorbij voor je het weet. Kunnen de zomerbanden weer onder auto, kan de buitenkraan weer open gedraaid, gaan we weer naar de zomertijd en hebben we, naar ik van harte hoop, deze echt behoorlijk sombere periode achter de rug. Somber in de het nieuws, alle ellende lijkt nu ineens over ons heen gestort te moeten worden en somber qua weer. De laatste tijd niet meer aan wandelen toe gekomen en dat wordt node gemist. Het dus allemaal weer voorbij en dus kunnen we dat soort dingen ook weer oppakken. 
Geheel tegen de verwachting in, en bijdragend aan het gevoel, vanaf nu wordt alles weer gewoon werd ik gebeld door het Antonius in Nieuwegein. Dat had al veel eerder gemoeten maar ja, ook bij een geolied onderzoek loopt er wel een wat mis. Het droeg alleen maar bij aan het gevoel dat alles weer naar de modus "gewoon"is terug verzet.
Deze mooie foto van Twitter wilde ik u niet onthouden
Rust, reinheid en regelmaat, de manier om gezond te blijven. Het zijn  relatieve begrippen en in mijn referentiekader is het, wat de drie R's betreft huilen met de pet op geweest. Nee, als het ergens aan ontbroken heeft is het rust en regelmaat, de reinheid mag u zelf over oordelen. De volgende dat ik u zie wijken voor mijn présence weet ik genoeg, te weinig reinheid. Dat deel de ik wat omfloerst en in andere woorden ook mee aan de interviewende mw. die van alles en nog wat wilde weten. Mijn interesse ging vooral uit naar de vraag; was het echt of nep. Of in die taal, was de medicatie bij de inclusie reëel of een placebo. Geen antwoord op de vraag want ze waren weliswaar vergeten mij te bellen maar het onderzoek was nog niet afgerond. Binnen drie maanden kreeg ik bericht, dan wel werd ik gebeld. Gezien de voorgeschiedenis begrijpt u dat ik er niet veel vertrouwen in heb, Dus of de vraag, echt of nep, ooit beantwoord wordt, misschien zullen we het nooit weten.
Zo kijk ik nu onze huiskamer in en zie echt geen enkel vertoon van de Kerstdagen meer. Het gewone leven is weer begonnen, jawel, heerlijk is het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten