vrijdag 28 september 2012

Sixpack

"Het gaat goed hoor"; probeerde de fysio nog een aantal laatste inspanningen aan mijn lijf te ontlokken. Een lijf dat ik zeer heb verwaarloosd, misbruikt en veronachtzaamd heb. Het is zo, alcohol, teveel koolhydraten en veel teveel nicotine. Dat kan niet goed gaan, en dat wist ik natuurlijk ook wel, in mijn achterhoofd dan.
Het maakt de 2x in de week exercitie in de zaal van de plaatselijke fysiotherapie tot een routine, die mijn geest en mijn lichaam goed doen. Heerlijk is het vaak, routineus handel ik in een uur mijn activiteiten af. Voor wie het niet weet; alles gaat met een plastic kaartje tegenwoordig, zo ook de fysio-cardio fitness gebeuren. Dus je steekt een kaartje in een apparaat, zet het apparaat in beweging en het kaartje houd bij wat je programma op het apparaat is en wat je prestaties dat uur zijn.
Met in mijn achterhoofd het visioen van een sixpack, welke ik meer dan genoeg bezat, maar nooit is het wat geworden tussen ons. Met een sixpack wordt inmiddels ook iets anders aangeduid; het hebben van een buikspierpakket die gelijkenis vertoont aan de sixpack die ik goed ken. Het één te vaak gezien en het ander nooit van zo dichtbij.
De begeleidende fysio deed nog een manmoedige poging, met een aantal oefeningen die ik wel eens zie in zo'n oorlogsfilm of op weg naar een boksfilm. Oefeningen waarvan ik nu nog weet dat ik ze toch ruim 24 uren geleden heb gedaan.
"Het gaat goed hoor"; nou helemaal niet hoor. Doordat ik de fysio nu iets langer ken en omdat het een man is daag ik hem wel een beetje uit. Schertsenderwijs heb ik hem toegevoegd dat als ik er echt pijn van krijg ( van die oefeningen) hij van mij de volgende keer klappen krijgt.
Tsja, wat zal ik u meer zeggen, ik hoop dat u het niet aan hem verder vertelt, dan wacht hem wellicht een verrassing, de volgende keer hè!
Resultaat van deze martelpraktijken ( haha) wel lekker gewandeld vandaag om de spieren een beetje los te houden. Super weer om te wandelen en het is wat onrustig in de bossen rond Eerbeek en in dit geval het Deelerwoud. Niet alleen de edelherten gaan brontsen, de mens die erop gaat om dat vast te leggen heeft er ook last van. Kwamen twee mannen tegen met zo'n golfkarretje, ( leek me, geen verstand van golf) met alleen maar foto- en geluidapparatuur. Dan vang je die beelden en dat geluid en dan?  's Avonds lekker op de bank en "schat, heb toch weer....
Ieder zijn hobby zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten