dinsdag 25 september 2012

Vergetel

Systeem ?
Zo langzaam moet ik een systeem gaan maken om bij te houden met welke teksten en onderwerpen ik u verblijdt heb. Om niet in herhaling te vallen, zeg maar. Niets zo vervelend dan dat en ik schrijf niet om te schrijven maar omdat ik het leuk vind. Het is ook een test voor mezelf, heb ik iets in me waarvan ik het bestaan niet kende of is het een modegrill. Iets waar je even totale aandacht bij hebt en wat dan wegvalt. 
Die postzegelhobby waar je zo goed gemutst aan begon maar die na 3 weken toch wel een beetje tegenvalt maar je dat tegen jezelf niet durft te bekennen. Daar dus mee doorgaat maar niet heus, het boek beland in de kast en is straks goed voor de kleinkinderen of voor hoon van de rest van de familie. Niets tegen postzegelverzamelaars maar als je er geen passie voor hebt is de liefde gauw over. 
Deze liefde, het schrijven, bestaat nu een paar maanden en wat zal ik u melden. Het is leuk, om over een onderwerp te schrijven wat actueel is, wat jezelf bezig houdt of waarvan je vind dat anderen ook moeten weten zoals politiek en de muziek. Het geeft een beetje verdieping want u denkt toch niet dat alles wat ik schrijf zomaar uit de spreekwoordelijke pen en of het brein komt. Daar moet soms even op gestudeerd worden. Hoe zat dat ook alweer, hoe heet die persoon, die machine, die plaats, etc.
Met internet is het allemaal makkelijker geworden natuurlijk, sneller dan de gang naar de bibliotheek maar de hoeveelheid is zo imposant dat je moet kiezen. Zonder keuzes wordt het niks, of nix, u mag het zeggen. 
Nu is herhaling de kracht van reclame, werd vaak beweerd maar herhaling van een Blog kan de zwakte van de schrijver zijn. Een systeem dus moet er komen, de tags zijn niet meer afdoende. maar eens even over nadenken hoe we dat nu weer gaan aanpakken, ideeën?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten