vrijdag 21 september 2012

Frequentie

Frequentie drukt uit hoe vaak iets gebeurt of voorkomt. Eens in de vijf jaar moet je naar het gemeentehuis  om je ID kaart te verlengen dan wel te vervangen. Zo moet de huidige auto in dit huishouden zich één maal per jaar meldden bij een garage. Om te zien of alles nog in orde is en dan mag ie weer een jaar. 
Ga je, als het goed, is één maal per half jaar naar de tandarts voor controle. Doe je elke maand je rekeningen betalen en elke week de vuilnisbak aan de straat.
Dagelijks is er heel veel frequent gedrag in de frequentie, wassen, aankleden en ga zo maar verder. De laatste maanden voor mij in een dagelijkse frequentie een Blog schrijven. Dat wordt de komende tijd wat lastiger, gewoon te druk met van alles maar vooral politiek.
Dat maakt wel dat ik op twee gedachten hink. Eerder liet ik u al weten dat discipline een groot goed is bij het schrijven van de Blog, dus als ik de frequentie van elke dag loslaat, waar kom ik dan uit? Of houdt het dan op, kan ik genoeg discipline opbrengen om een paar maal in de week te Bloggen. Ook als ik mezelf streng aankijk en over een eventueel gebrek aan discipline onderhoudt. 
“In de beperking toont zich eerst de ware meester” volgens Goethe maar de beperking kan ook iets anders opleveren dan de ware meester. Dat is (ver) kennen van de eigen zwakte, leren kennen. ( jaja, goed bezig vandaag).
Voorlopig lijkt het me verstandig om de frequentie erin te houden maar de lengte van de Blog’s iets te bekorten, ik heb u verwend. Dat gaat ietsje minder worden, neem ik me nu voor. U weet inmiddels dat mijn voornemens ook mijn zwakte toont.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten