woensdag 5 september 2012

Bijgeloof

Geloof is een mooi ding voor mensen die geloven in God, Allah en Boeddha . Zelf heb ik er niet veel mee.
Geloof wat geen geloof is maar hardnekkig zo wordt genoemd is die Aberglaube, superstition ( is ook Frans), het bijgeloof dus. Ook een geloof maar van een hele andere orde en heeft nog meer als geloof iets op met beïnvloeding van je lot. Zelf heb ik niets met het getal 13, dertien. Ben onlangs geopereerd op vrijdag de 13e, doet me niets. 
Wel ben ik wat gevoeliger voor sequencing,de volgorde, de aaneenschakeling van gebeurtenissen. Zo had ik tot nu toe nog geen enkel lijsttrekkersdebat live gevolgd. Nu onze Diederik ( ja, heb op hem gestemd) het zo verdraaide goed doet bestaat de neiging om nu vooral geen lijsttrekkersdebatten live te volgen want dan gaat het misschien verkeerd. 
Een volkomen irrationeel gevoel en een irrationele gedachte die ik soms makkelijk, soms moeilijk los kan laten. Nu het bovendien nog om het Partijbelang gaat, nee sterker; het landsbelang, is het zaak dat ik vooral niet verander van wat ik tot nu toe gedaan heb, als het maar even kan.. Dus geen live debat volgen want dan zal je zien; heeft Diederik een off day, net als ik ga kijken, dat kunnen we niet hebben, dat kunnen we niet doen. Heb dus op het kamertje naar andere onzin gekeken en wat gewerkt. Vanaf beneden hoorde ik soms het commentaar op deze en gene maar vooral over ons eigen genie die bij RTL4 onderuit gehaald moet worden.
Dat was voldoende om te weten dat het (al)weer goed ging, wel een schande hoor ik herhaaldelijk; stellen ze alleen aan onze Diederik een rare vraag over de vader van Maxima.

Op een gegeven moment werd de winst van de PvdA en Diederik toegeschreven aan een team wat mee zou doen via de internetpeiling om "ons"er beter uit te laten komen. De winst werd getracht weg te redeneren, het is wat. Slotconclusie van de avond; het is goed gegaan met Diederik en de PvdA, RTL heeft dus meer succes voor de PvdA mee georganiseerd, dat is wel balen ( voor RTL dan ).
Waar een avondje op het kamertje zitten niet goed voor is, of het er wel of niet toe deed zullen we nooit weten. Alleen mijn gevoel zegt; goed gedaan jochie, aan jou heeft het niet gelegen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten