donderdag 13 september 2012

De plaat blijft hangen


Penny for your thoughts”, zo heet het liedje wat veelvuldig gebruikt en gespeeld wordt voor de reclame van een Nederlandse Bank. Zo'n liedje wat blijft hangen. Blijft hangen, komt telkens weer terug in je gedachten, je bent het alweer aan het hummen. Lijkt op een nieuwe versie van een oud liedje. Op internet is wel te vinden dat Tavares, en wie van mijn leeftijd kent ze niet, het al eens op de plaat heeft uitgebracht.
De komende weken kom ik er nog op terug want iets meer tijd nodig voor research.


Als het enigszins kan probeer ik dergelijke liedjes te mijden, voor je het weet zitten ze de hele dag in je kop. Heel vervelend want op elk (on)gewenst moment begin je dat liedje te zingen, te neuriën of te tappen. Dat heb je soms, dat een liedje je lastig valt op elk moment, dat je even niet oplet en boem; daar is ie weer. Dat doet me denken aan een strip van Jan, Jans en de Kinderen waarin Jans en Catootje proberen, uit alle macht, om niet "lig op mijn kussen stil te dromen"van Hepie en Hepie te zingen. De radio snel uit maar helaas, net te laat.Tenslotte geven ze aan elkaar toe; het is te laat, er moet geblèrd worden.
De vorige keer dat ik het had de reclame van Nikon; Radical Face, prachtig nummer overigens. Leve internet ook want je kan het nu allemaal opzoeken, van wie is het nummer, door wie uitgevoerd , etc. Vroeger moest je toevallig iets opvangen of van iemand iets horen anders tastte je in het duister. Binnenkort meer, nu eerst deze;


Geen opmerkingen:

Een reactie posten