zondag 16 juni 2013

Vaderdag


Het zal u niet ontgaan zijn, vandaag is Vaderdag, en ik vind het altijd een lastige dag.
Het hoeft niet voor mij en toch ben ik blij met alle aandacht. Op die emotie is deze commerciële feestdag uiteraard gestoeld. Het fijnste van de hele dag, buiten de zeer fijne cadeautjes( alleen nog te krijgen via internet)die ik mocht ontvangen,  ben ik nog het meest blij met het mooie kaartje. De tekst op het kaartje was heel erg lief en complimenterend, en ik ben net een mens, ook ik hou van een complimentje op zijn tijd.
Gelukkig is het weer een jaar voorbij want, een beetje als verjaardagen, het zullen nooit mijn dagen worden. Steevast veel te veel in huis gehaald waar we nog dagen van kunnen eten dan wel snoepen, en zoals u weet is dat iets wat Onze Lieve Vrouwe ( de cardiologe) mij gebood zo min mogelijk te doen. Een verbod waar ik toch al veel moeite mee heb en die nu in de schoot geworpen wordt door de oneindige vrees te weinig in huis te hebben. Het is op wordt in het huis van de Klinkertjes zelden of nooit verkocht. En dus, als voorbeeld,, weer teveel taart voor Vaderdag ingeslagen. Berouw komt voor de zonde is een variant op berouw komt na de zonde want voor de zonde weet ik al dat ik na de zonde berouw zal hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten