maandag 11 maart 2013

Toegift



Had ik u gisteren nog een toegift beloofd, een geluidsopname misschien. Nou dat was echt niet te doen. Het optreden werd verzorgd in een café ambiance en daarin blijft iedereen dus gewoon doorpraten, geen moment dat het stil werd. Terwijl het optreden daar toch op meerdere momenten, wat mij betreft, aanleiding toe gaf. Het mocht niet zo wezen en zelf was ik ook de gehele tijd in gesprek met van alles en iedereen. Dat onrustige was tegelijk de sfeer als ook de afknapper voor de echte muziekliefhebber. Waartoe ik mezelf reken weet ik nog niet maar even stil zijn tijdens een paar nummers had voor mij wel gemogen. Het gebeurde niet. Jammer was het wel want de muziek was echt prima en jawel, ook een banjo werd gespeeld ( return of the Banjo) het was dus helemaal af.
 
Met wat mensen pratend over het optreden en de muziek is het jammer vast te stellen dat het bespelen van een muziekinstrument weliswaar een grote wens was maar ik heb er te weinig tijd voor gemaakt. Heb ik nu al, en klaag ik er frequent over, te weinig tijd, in mijn jonge jaren was het blijkbaar niet anders. Ongeveer twee jaren heb ik nog doorgebracht in het opleidingsorkest van de plaatselijke muziekvereniging. Het was teveel naast korfballen, waterpolo en ik ging ook nog naar school. In het weekend de aandacht verdelen tussen uitgaan en de sport, dan wordt het niets met een uur oefenen, per dag hoor. Teveel verlangd van de tijd, van mijn discipline en mezelf. Jammer blijft het nog steeds, al sla ik af en toe nog op de djembé
De anderen met wie ik sprak waren de kunst van het bespelen van een instrument ook niet machtig, gelukkig lukte het beter met het luisteren naar muziek, daarin, zo stelden we gezamenlijk vast, daarin waren wij sterren.



 
Overigens staan er wel filmpjes en geluidsfragmenten op; 


Daarmee veel plezier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten