donderdag 21 februari 2013

U spreekt met

Vandaag toe aan een beetje rust in mijn hoofd, altijd moeilijk te bereiken. Nee, niet waar, wel is de waan van de dag en het moment iets wat je kan opeten, als je niet oppast. Door de tijd die ik heb, of denk te hebben, ben ik wel de hele dag bezig. Heb er nu wel spijt van een interessant artikel niet beter bestudeerd te hebben. Volgens mij heb ik het daarover al eens met u gehad, de wifi-generatie heetten we dan. Altijd bereikbaar via de beschikbare lijnen, apparatuur en andere mogelijkheden. Via app's als Facebook, Twitter, What's app maar natuurlijk ook de ouderwetse email, u herkend dit wellicht inmiddels wel.
Zelfs in de nacht gaat de telefoon, piept bij nieuwe berichtjes, suist bij nieuwe email. Als ie geen geluid mag maken dan trilt het toestel wel. Het is een zegen en een vloek, de smartphone’s en het erge is, ik zou ‘m niet willen missen. Moet er niet aan denken, kan er tegenwoordig zelfs, via de wifi, televisie mee kijken. In bed, op de wc en helaas nog niet onder de douche( ideetje, appel?.

Goed, u voldoende beeld geschetst hebbende van de last op mijn schouders en hoe ik ermee om ga, waar het de smartphone aangaat, settelde ik me vanmiddag achter de computer. 
Nu heeft appel een systeem bedacht hoe je de smartphone moet laten communiceren met de laptop, dat moet zo nu en dan nog wel steeds. Mag ook via het eigen product van appel, de McAppel. Het moet wel voor de broodnodige updates van beveiliging en andere nieuwere software. Je kunt er je app's kopen en op de foon plaatsen en je kan er van alles mee uitlezen. Nu zit in dat systeem ook een bibliotheek voor muziek, het werkt wel maar niet heel gemakkelijk want je moet de nummers eerst in de bibliotheek importeren en vervolgens kan ie pas op je foon.  
Nu neus ik daar graag een beetje doorheen en deze week kom ik tot de ontdekking dat niet alle muziek meer gevonden wordt door de bibliotheek van deze applicatie. Om je muziek weer op de laptop en de externe harde schijf terug te vinden moet je een aantal dingen doen. Heel routinematig en  simpel werk. 
Tijdje geleden
Om dat zo een middag te doen vind ik echt heerlijk. Wel productief maar je hoeft niet erg na te denken. Ik hoef er ook niets van te vinden, wat voor de verandering, ook wel eens heerlijk is. Lekker op de automatische piloot heb ik weet ik hoeveel titels aan me voorbij zien gaan. Van sommige even de artiest en titel uit elkaar halen en andere moest ik weer opzoeken. Anderen waren er echt niet meer en daar moet dan een andere oplossing voor zoeken. 
Maar het gaat prima en zo ben ik een aantal uurtjes aan het werk zonder al te veel nadenken. Het mooie is nu van alles, het is nog niet klaar, ben ongeveer tot de helft gevorderd wat betekent dat ik volgende week nog een keer mag. Een hele middag de bibliotheek bijwerken, nog een middag heerlijke ontspanning, wat een lol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten