dinsdag 30 april 2013

Goed gedaan

Ik kan slecht zien hoe anderen aan het werk zijn en ik zelf moet toekijken. Dat vond en vind ik heel moeilijk. Nu heeft het andere Klinkertje in haar hoofd zitten dat ik een slechte schilder ben, ik zou teveel knoeien en er moet teveel gepoetst worden. Goed ga daar maar eens tegenaan praten, geen beginnen aan en nu is zij samen met de middelste een hecht team en daar laat ik het maar bij. Een bijrol voor nu en daar laat ik het maar bij. Mijn tijd komt wel weer als er geboord, geschroefd en gezaagd moet worden.
Tot die tijd kwijt ik me aan andere belangrijke taken in dit project: zorgen voor de broodjes, het avondeten en de hond uitlaten.
Zo tussendoor doe ik een paar klusjes die lang op verlossing wachten. In de schuur moest het nodige gebeuren, deze zag eruit of er een klein bombardement had plaats gehad, opgeruimd dus en wat nieuwe schappen.
Vandaag maar eens een ander klusje gedaan die ik allang heb ik laten liggen, het aansluiten van onze tv op internet. Daarvoor moest een kabel vanaf de meterkast, via het halletje naar de huiskamer. Een muurtje door en een kast uit en aansluiten op de tv. Wat zijn de mogelijkheden dan geworden, tja dat gaan we even uitzoeken op een rustig moment.
Het beschrijven duurt in ieder geval heel wat korter dan de feitelijke werkzaamheden, die, doordat je in een bewoonde ruimte werkt, heel wat langer dan eerst gedacht. Uiteindelijk is het nu wel zo dat ik denk, goed gedaan. Zo maak je, om maar eens een oud spreekwoord te gebruiken, van een nood een deugd. En zo voel ik het wel, en daarom gaat het maar. Tegen jezelf kunnen zeggen, en voelen: goed gedaan, op naar de volgende klus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten