zaterdag 27 april 2013

Breekbaar



Na een weekje van schuren, schuren en verhuizen, trappen op, trappen af etc. merk ik, mijn lichaam verteert dit niet meer zo makkelijk als vroeger. De pijntjes kwamen eerder en houden ook langer aan. Moet het maar toegeven, ik wordt ouder en mijn fysiek is meer breekbaar dan ooit.
Niet dat ik breekbaar ben, verre van dat maar dit soort, voor mij ongewone, activiteiten maken wel dat je lijf een factor van betekenis is geworden. Iets waarvan je altijd dacht en meende op te kunnen vertrouwen. Dat vertrouwen is natuurlijk de laatste jaren al enigszins beschaamd maar toch. Een jonge God was ik natuurlijk allang niet meer maar deze kant is wel een onverwachte en onplezierige.
Komen we erover heen. Tuurlijk komen we dat, aanpassen dan maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten