dinsdag 9 april 2013

Beetje dom

Een toekomstige koning is toegedicht dat hij een beetje dom was. Nu was dat ook zo want wie zijn schoonvader, op een dergelijke naïeve manier gaat verdedigen is en beetje dom.

Zo voelde ik me vandaag ook. Sinds gisteren weigerde de printer dienst. Nu printen we niet zoveel meer maar zo'n ding moet het wel gewoon doen natuurlijk. Dat was nu precies wat ie niet deed, printen. Voor degenen die dan aan de bak moeten, als een apparaat het niet doet, is het een bezoeking vaak. Alles opnieuw geïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd, net zo lang tot je in het laatst de wachtwoorden van 10 tot 15 tekens feilloos uit je hoofd leert kennen.
Ieder voordeel hep z'n nadeel zou het bekende orakel uit Barcelona melden op zon moment. Goed, alle mogelijk zaken gedaan waarna de printer nog steeds dienst weigerde. Dan maar de stroom eraf, dus de stroomkabel uit de printer getrokken, poosje gewacht en de hele procedure weer opnieuw in. Helpen deed het allemaal niet, net zo min als de waardeloze programmaatjes van de firma Иϥ, terwijl ik anders altijd wel content ben met ze, nu even niet.


Vraag aan het aan de netwerkbeheerder; ik keek hem aan in de spiegel en zag aan zag toenemend wanhopige blik dat elke hoop op een goed antwoord van die kant niet zou gaan komen.  Helemaal op mezelf aangewezen was ik in mijn strijd met het apparaat, nog een enkele snuggere gedachte, enkele laatste strohalmen vastgepakt maar nee, hij bleef weigeren, of is het zij. In ieder geval was ik er inmiddels, met een paar kleine onderbrekingen zo'n 4 uren mee zoet geweest en de oplossing diende zich nog steeds niet aan. 
Mijn eega sinds meer dan dertig jaar ging wandelen en op die gelegenheid had ik gewacht want ik had bedacht dat ik onze gehele elektronische leefsystemen; telefoon, televisie en natuurlijk internet even op zwart zou zetten door het apparaat van de Koninklijke terug te brengen naar de fabrieksinstellingen. Nu bedacht zij dat ook en meldde mij voor ze wegging  dat ik dat nog moest proberen en daarvoor de credits.
Zeker na het resultaat van een korte stroomonderbreking, als Phoenix uit de as herrezen, al bijna bij het inzamelpunt voor elektronische apparaten verschenen en nu van een wis naderend einde gered. Door het even af te sluiten van het noodzakelijke levenssap voor elektronische apparaten; de 220 v grote stroom van elektriciteit.
Na 5 minuten installeren en eventjes prutsen kwam, na het commando, de vellen uit de printer gerold, het heeft zichzelf gered van het inzamelpunt. We kunnen weer printen en dat is een hele geruststelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten