dinsdag 2 april 2013

Gelukkig (er)


Wat kan een mens blij zijn als er eindelijk weer eens een beetje goed nieuws verschijnt in je persoonlijke leven. Dat is echt even slikken doordat je het gevoel hebt; we gaan maar door maar waarmee en waarvoor. Na een lastige periode eindelijk weer eens persoonlijk positief nieuws en dat is heel fijn. Het gaat als altijd met goed nieuws, het komt op het juiste moment. Wat dat goede nieuws is doet er niet zoveel toe maar het is meer het gevoel wat ik even met u wil delen.
Dat gelukzalige, deze Glückssträhne, die zich volkomen onverwacht draaide vanuit de Unglückssträhne. U weet ik vermijd zo veel als mogelijk Engelse woorden maar sommige Duitse geven beter aan wat ik bedoel. Voor de vertaling van dat Duitse woord bestaat geen Nederlands woord maar een aantal woorden om aan te geven wat bedoelt wordt.  Dat gelukzalige noem ik het maar even, is iets wat moeilijk met woorden uit te drukken valt en daarom probeer ik dat nu ook niet verder. 
Cryptische boodschap zo denkt u wellicht. Jammer als u het zo opvat
maar ik kan er niets anders van maken en wilde het zo opschrijven. 
Dat de Glückssträhne nog maar lang mag aanhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten