zaterdag 9 juni 2012

Spelletje

Het is maar een spelletje hoor ik mijn eega sinds 30 jaar zeggen vanochtend. Het gaat nergens om en je hoeft je dus ook niet druk te maken. 
Dat laatste is eigenlijk de boodschap die ze geven wil. "Maak je niet druk, denk aan je hart" , nu nog meer nadat er een probleempje is opgetreden. Dat klopt natuurlijk allemaal, maar het is geen spel, het is sport. 
Monopoly is een spel, ganzenborden is een spel en daarmee speel je een spelletje. Maar hier gaat het over sport en bij sport hoort competitie, dat is een reden waarom mensen er graag naar kijken. Daarom is er geen EK ganzenborden, in ieder geval niet uitgebreid op tv. Sport is uitgevonden om te zien of de één sterker, sneller, beter is da de ander, alleen of als duo of als team. Dat is waar het met sport om te doen gaat.

Nu ken ik deze houding al sinds lang want in mijn jeugd was één van de bloedverwanten ook zo ingesteld. Het heeft dus niet niets met opvoeding te maken al zal de liefde voor de sport er wel mee te maken hebben. Het zit in je DNA of niet, of je van sport als competitie houd of niet, bedoel ik.
Nu kan ik dus niet naar voetbal kijken alsof het een spelletje is, dat zit er niet in. Ik kan me er ook niet van afsluiten.
Het was voor mezelf wijzer geweest dat bij vorige toernooien te bedenken, nu met een nieuwe configuratie van de hartspier ben ik er beter tegen gewapend dan voor heen. 
Dus wat mij betreft hoeft mijn eega sinds 30 jaar niet haar hart vast te houden. Ik ben blij mijn hart even te hebben uitgestort, dat ik mijn hart gelucht heb bij u.
Het is niet anders; vanavond ga ik mijn hart ophalen, aan een hopelijk, hele mooie pot voetbal, met een juiste uitslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten