zondag 3 juni 2012

Tijd

Het zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat ik tijd als begrip aan de orde wil hebben.
De eerste keer dat tijd echt als onderwerp tot mij kwam was in Enschede. 
In Enschede, ja in Enschede waar ik als laatste jaars student, bijna 20 jaar geleden, geconfronteerd werd met de leermodule ( toen een kakelvers begrip) time management. 

Dat iemand wat kwijt wil over tijd is tot daar aan toe maar om daar een module van 7 weken aan te wijden ging wat ver, zo op voorhand. Maar ja, wat wist ik ook van tijd. Wat ik voel over tijd is anders dan wat ik lees over tijd.
 
Met dat anderen je toch beginnen te beschouwen als wat oudere, ik formuleer graag aardig voor mezelf, voel ik de tijd glijden. Uit mijn handen glijden, als zand uit mijn handen glippen en het gevoel dat de tijd in mijn leven, en zoals ik het beleef, accelereert. De dagen worden korter, de seizoenen worden korter en vooral de jaren worden steeds korter, of omgekeerd geformuleerd; ze gaan steeds sneller. 
Allemaal onzin natuurlijk, een seconde of minuut duurt net zolang als vijftig jaar geleden, maar toch.
Waarom ik de tijd met u wilde bespreken vandaag en vast nog eens vaker; vandaag kom ik weer eens tijd te kort of heb ik teveel te doen in 24 uur. Het zij zo; kan maar 1 ding tegelijk goed doen en daar ben ik druk mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten