zondag 16 februari 2014

Sochi

Veel aan het multi-tasken. Kiezen tussen werken, schrijven ( niet voor u) en beetje tv kijken. Het grote evenement is er op. De Olympische spelen zijn bezig en nu is het helemaal los want de live streams zijn door uw schrijver ontdekt.
Nu weet u wel dat ik erg om snelheidssporten geef zo ook nu. Was er eerst het skeleton geweld nu is het bobsleeën begonnen. Vandaag was op een van de livestreams de eerste en tweede training van de dames dubbel. Daar doen nog wat exoten aan mee als Korea, België, Nederland en ook Brazilië doet mee.
Die laatsten maakten vandaag een geweldige duik in het ijskanaal van Sochi. In een 270 graden bocht gingen de dames aan het eind van de bocht in plaats van de aan te raden lijn, naar beneden, weer omhoog en stootten tegen de bovenrand van de bob-baan aan en vielen als het ware naar beneden. Met een gangetje van een goeie 120 km dan. Wat een klap, ik was er niet op voorbereid en schrok er echt van, wat een  klapper. 
Dat brengt me op het gezonde van sport in zijn algemeenheid, ik ben de laatste om dat te betwisten. Topsport is dan toch wel heel anders, wat een breuken, valpartijen en ongelukken de laatste dagen, bij skiën, bij de snowboardcross en nu dus bij het bobben, wat eigenlijk nog moet beginnen.

Goede nieuws, de dames mankeren niets ernstigs, en o ja: de politieke kant van het organiseren van de Spelen in Rusland, daar kom ik nog wel eens op terug.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten