zondag 2 februari 2014

Deelen

Als u het andere Klinkertje en uw schrijver een beetje goed kunt inschatten weet u dat we nogal vaak terecht komen bij een mooi stuk natuur op de Veluwe die het Deelerwoud heet, plaats is eigenlijk Deelen. Wie ons nog beter kent weet dat dit een mooi woord is voor ons, delen of Deelen. 
Vanochtend in de redelijke vroegte waren we er weer eens en het was prachtig, helemaal niets gezien. Niets gezien daarmee bedoelende geen groot of grof wild gezien. Nergens niet, alleen op een deel van wat heet " de grote heide", alleen op dat deel was een vlok met koeien te zien. Schotse Hooglanders zijn de koeien op de Veluwe, gemeengoed bijna maar toch nog steeds indrukwekkend. Echter geen enkele soort hert gezien, geen wild zwijn of wat dan ook. Doordat ik wat pillen heb overgehouden aan een hartprobleempje moet ik in de ochtend nogal nodig en meestal moet dat even snel. Gelukkig bomen zat en ik sta daar rustig en denk; dat lijken wel mezen, met een kuifje.

Op het moment dat ik klaar ben met mezelf uitlaten loop ik naar het andere Klinkertje en zeg dat er vogeltjes zitten, daar in de buurt van mijn buitentoilet. Lijken wel iets van mezen met een kuif. Nou dat had ik beter iets eerder kunnen zeggen want al struikelend probeert het andere Klinkertje er nog snel een foto van te nemen. Geluk voor mij dat er ook nog een foto aardig lukte dus vannacht gewoon in bed ( grapje hoor). Lekker ontspannen verder lopend komen we uiteindelijk weer aan bij de auto en daar staat een auto achter de onze geparkeerd. Die houd niet van delen (Deelen) en maakt dat duidelijk door een bordje achter de voorruit te hangen. Zou zoiets nou helpen vraag ik me af. Zo ben ik, ik kan het niet laten om dat te denken. Of, zo denk ik nog even verder, zoiets alleen uitnodigen om het door de eigenaar van de auto beweerde" er is hier niets te halen", eens even grondig te controleren. Gunnen doe ik het niemand, een kraak in je auto maar mijn gevoel zegt; dit nodigt eerder uit dan dat dit bordje een potentiĆ«le autokraker ontmoedigt, ik geloof er niets van. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten