dinsdag 14 januari 2014

Spijbelen

Vandaag gespijbeld van de wekelijkse onderhoudsdosering beweging. Even geen zin om wat te doen op dat vlak vandaag. Het voelt een beetje als spijbelen maar zonder het schuldgevoel, het is wel even prima. Het is soms ook een beetje een bezoeking want aan het begin van de dag een flinke inspanning doen maakt mij rozig de rest van de dag. Daar komt bij dat het andere Klinkertje en ik mensen zijn die een hekel hebben aan te laat komen of verslapen. Doordat de heren vroeg in de ochtend arriveren, onder begeleiding van hun moeder, maakt dat wel dat we die nacht, voorafgaande, anders slapen, lichter, bang te verslapen.
Dat rozige gaat wat mij betreft ook op voor het drinken van alcohol. 
Vroeger, vooral op de zondagochtend, dronken we nog weleens een biertje, of twee drie. De rest van de dag gewoon verder, niets aan de hand. Dat verhaal gaat tegenwoordig niet meer op, als ik in de ochtend een biertje zou drinken ben ik de rest van de middag en een deel van de avond niets meer waard. Het is niet anders, de prijs van wat ouder worden.
Tijdens onze korte vakantie in Oostkapelle was het net weer even anders, tijdens het eten koken een lekker rood wijntje, lekker eten en dan even een schoonheidsslaapje. Heerlijk. Dan ook geen last van de avondlijke alcohol.

Of de vergelijking helemaal op gaat weet ik niet maar voor mij vandaag even niet, even geen fysio-fit. Volgende week ga ik er weer lekker tegenaan, ik beloof het mezelf en dan komt het vast goed. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten