donderdag 27 december 2012

Onrecht

 De afgelopen tijd heeft de TV ongelofelijk veel aan gestaan. Leuk gewoon, als achtergrondbehang, levend behang, voor achtereenvolgens eerst de actie die Radio3 presentatoren elk jaar doen met de naam Serious Request en vervolgens de Top 2000. Met een beetje abonnement is het allemaal op TV te volgen, was radio 3 nog "zender van de maand", nu mag de laatste dagen van het jaar de zender Cultura eraan geloven en de uitzending verzorgen van de Top 2000.   Mooie kijkradio levert dat op. 
De aan radio gewend zijnde presentatoren ( en geen -trices, hoe kan dat?) proberen te doen alsof de camera er niet is. Dat zal op een gegeven moment ook wel weg zijn maar soms proberen ze te opvallend onopvallend te doen richting de camera. Het gevolg is uiteraard dat het daardoor onbedoeld nog meer gewicht krijgt, die camera.

Bij Radio3 ging de actie vooral om geld ophalen wat heel goed is gelukt. Bij Radio 2, de Top 2000, gaat het veel meer om de muziek en krijg je nog wat nieuwe feitjes geserveerd bij de toch al smakelijke muziek. Het geluid van de TV uit en de muziekinstallatie aan, genieten gewoon.  Het is weer feest.

Lekker om dat weer eens even met u te delen. En dat na heftige kerstdagen, en pré Kerstdagen waarin Jan en alleman je nog probeert te beïnvloeden om van alles en nog wat. Van ketelmuziek ben ik nog beschuldigd. Volgens “van Dale” betekent ketelmuziek hels lawaai. Dat produceerde ik niet maar wel een stuk tekst die erg onaangenaam was voor de ander.

Maar ja, ik leer iedere dag, ook dat veel anderen iets van je willen, iets waar ik me soms (on)terecht boos over maak. 
Komt niet vaak voor maar net voor het feest dat verdraagzaamheid, liefde en vrede op aarde moet symboliseren is het een vervelende ervaring. Uiteindelijk ga ik er zelf over wat ik doe, wat ik zeg en waarom ik iets wel of niet zeg, dat geldt overigens ook voor de onvermoeide pogingen de inhoud van de Blogs te beïnvloeden. Hou er toch mee op, dat maak ik zelf wel uit, zo eigenwijs ben ik dan ook wel weer. 
Morgen weer heel iets anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten