dinsdag 15 mei 2012

Profiel

Het bericht, ook van deze datum met de titel "discipline", is eigenlijk van een dag eerder. Dat moet mijn onkunde toedekken. Onkunde die ik heb met het werken met andere programma's dan Word of vroeger Wordperfect. Een beetje DOS lukt ook nog wel maar dit; Blogger of Facebook dan. 
Oei, Oei, de eerste versie van de Blog er maar af gegooid want niet goed. Niet goed omdat ik het niet voor mekaar krijg om "mijn profiel", wat ik een niet onbelangrijk onderdeel van de Blog vind, niet mooi voor elkaar krijg. Alleen een link die ook nog eens dubbel word vermeld moet je aanklikken om mijn profiel te kunnen aanschouwen, compleet met leuk fotootje. 
Nee, er staat iets van "gebruikers" als aankondiging en dan de eerder genoemde dubbele link. Heen en weer tussen de ontwerppagina en de pagina die ju uitnodigt om gadgets te gebruiken. Google heeft er meer dan genoeg, alleen voor je profiel is er slechts 1 beschikbaar. Dat betekent een avond en ochtend ( nou ja; delen van ..) proberen om "het"voor elkaar te krijgen. Nu heeft dat werken aan de oplossing wel een voordeel, je komt op plekken waar je waarschijnlijk anders nooit gekomen was. Nee, een fijne manier om dit programma te leren kennen. Dat is goed gelukt; ik weet hoe ik de kleuren erin krijg en een andere achtergrond heeft ook geen geheimen meer. Zo lijkt langzaam het verbeteren van de Blog wat beter te gaan.
OBK of wel Oefening baart Kunst zullen we maar zeggen. 

Een andere afkorting die me ineens te binnen schiet is deze; OKK, mijn oude waterpoloclubje. In de tussentijd op gegaan in de ZV de Spreng (1) maar goed OKK stond voor de volgende woorden; Oefening Kweekt Kracht, bedacht ver voor de oorlog, in een ander tijdsgewricht. Zij hadden geen idee van alle ontwikkelingen die nog aanstaande waren. Zowel op het wereldtoneel als op technisch gebied. Op dat eerste kom ik vast nog wel eens maar op dat laatste, dat technische gebied zijn ook voor mijn generatie de ontwikkelingen snel gegaan. De mobiele telefoon, en eerder al de Personal Computer en de cd. De eerste echte technische ontwikkeling in mijn leven was de eerste videorecorder die gekocht werd, een Philips van het roemruchte V2000 systeem, wie kent het nog. Maar ja; ik weet ook de eerste keer dat ik bij iemand kleurentelevisie zag, wat een bijzondere en aparte ervaring was dat toen. 

Maar goed, het was begonnen om het profiel van de Blog hetgeen maar steeds niet lukte. Als alles niet lukt trek dan de stroom eruit of een hard reset heet dat tegenwoordig. Bij een softwareprogramma helpt dat niet, of het helpt van de regen in de drup of van de wal in de sloot. Je kan je dat gevoel voorstellen, eerst is het nog leuk en een uitdaging om uit te zoeken hoe dit nu kan. Dan ga je allerlei dingen doen waarvan je later denkt; dat moet ik niet weer doen. Element inspecteren heet dat; dat is leuk maar als je niet weet wat je daarna moet doen; niet aan beginnen dus. Maar wat dan wel? Eerst maar eens in de Helpteksten zoeken, ik weet niet hoe het jullie gaat maar ik vind zelden wat ik zoek. Een paar vage aanwijzingen die me niet verder helpen. Dan toch maar het laatste redmiddel; alle tekst weer in Word geplakt en de Blog verwijderd. 
Terug naar de account en opnieuw tik ik de knop "nieuwe Blog"aan 
en ik start van voren af aan, opnieuw, wederom, ja, ja. 
Nieuw sjabloon en jawel; opeens werkt het, een wonder der techniek. Zo nu;










Geen opmerkingen:

Een reactie posten