donderdag 31 mei 2012

Hufter

Het was tot dan een mooie middagje, lekker een beetje toeren in de pas opgepoetste auto. Eerst op de Wilpse Klei aan de IJssel gezeten met de vaste kompanen in crime. Mooi gezicht op de IJsselvallei op dat punt, net aan de overkant van Gorssel eigenlijk en dat is te zien aan het enkele huis dat we zien verschijnen aan de overkant. Het is daarom niet te doen maar even genieten van de rust op dat punt. Dan toch nog even verder om via Twello en het altijd landelijke Terwolde de Bandijk aan de IJssel af te rijden richting Hattem en Wapenveld. Komende door Welsum en later nog langs Vorchten een aanrader.
Op grote stukken is het rustig en kan je even stil staan om vooral van het panorama en de fauna te genieten. Grote sportievelingen raadt ik aan om toch vooral met de fiets dat stuk te verkennen.

Na Veessen gaat de dijk eerst IJsseldijk ( origineel) en vervolgens Marledijk heetten.
Wat staat daar in dat weiland wijs ik aan mijn kompaan die de camera bedient, ik laat het het raam naar beneden zakken en ga staan, een beetje opzij maar wel een smalle dijk. Van de andere zijde komt een groene VW Caddy tegemoet, remt niet en wil zo passeren. Met een enorme knal krijgt de buitenspiegel een tik en slaat naar binnen, daar is het op gemaakt maar het gaat nu zo hard dat het spiegelglas uit de behuizing springt, stuk is en aan een paar draadjes in de sponning van de ruit is blijven hangen. In de binnenspiegel zie ik de berijder eerst nog iets inhouden om vervolgens gas te geven en er tussenuit te knijpen. Wil snel de auto draaien maar er komt nog een tegenligger waar ik op wachten moet en zet dan alsnog en naar blijkt veel te laat de achtervolging in. 


Niet meer te zien of te vinden natuurlijk, die is ergens snel op een boerderij gaan "schuilen" of heeft 1 van de vele weggetjes in de buurt genomen, in ieder geval spoorloos. En nu? Politie bellen? De Nationale recherche inzetten? De ME erop af?
Dat zal inmiddels allemaal niet meer helpen, nog boos op de ongelofelijk hufterige aso die dit flikt en waarschijnlijk een elke zondag in Veessen ter kerk gaande "keurige" boer zal zijn pleit ik voor het instellen van het Nationale Hufter Meldingspunt.
Ja ja, wat zullen die het druk krijgen, krijg nu al zin om ze te bellen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten